#FASHION: BURBERRY A/W広告にカーラ・デルヴィーニュが登場!+Burberryというブランドの過去について。

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theessentialist.blogspot.com

 

 

(theessentialist.blogspot.com)

 

Hey babes!

 

ファッションサイトをいつものようにサーフィンしてたら、BurberryのAWのadが公開されていたんだけど、よく見たら日本でも大人気の旬モデル、Cara Delevingne♡

Burberryのトレンドマークでありブランドの代表商品「トレンチコート」と「チェック」はやっぱりごり押し。

いくら時が経っても、古くさくならないって、本当にすごいことだよね〜。

 

I was surfing on some fashion websites and I found out that Burberry A/W Campaign was revealed! Guess what, Cara Delvingne was the center model for next season’s campaign. The ad pushed the old-loved trench coat and the Burberry plaid as usual; it’s unbelievable how these two icon items don’t fade away as time passes by.

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(fashiongonerogue.com)

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(fashionista.com)

 

ハイブランドの広告で、黒人モデルを使うようになってきたのも気づかされるね。

「人種差別」なんて、そんなものないない!みんなそんなこと、心の中では思ってても、表には出さないでしょ、って思う?

でもファッション業界でも新人の黒人デザイナーが自分の服を見てもらうチャンスは、白人の新人デザイナーより難しいこと。

PRADAだって、つい最近やっと20年ぶりに黒人モデルを広告に起用したくらい。

Valentinoも、やっと去年黒人メインのadを出したくらい。

だから、どの世界にも「差別」は存在するし、それを乗り越えるのは大変なこと・・・

それでも最近は、こうやって広告に黒人やアジア人が起用され始めてて、変わろうとしているのかなって、思う。

 

I see some brands are beginning to use Black models for their campaign ads. I know some of you might think, Ooooh Racism is a fake story it doesn’t happen that often in the real world and it’s just a myth. NO that’s not true at all. It is still difficult for people of colors to find their way to success. PRADA used a Black model recently for their ads, but that was a miracle because the last time they used a Black model was 20 years ago(!). Valentino used a Black model last year, finally. So racism does exist in the fashion world as well and it is difficult to get over that racial issue. It is getting better though.

 

 

まあこの話は長くなっちゃうからこの辺にしておいて、お次はBurberryについて少し!

実はりさが大学で取ってる授業で面白い話を聞いて、ブログで書こうと思ってたの♡

その授業では、rebranding(リブランディング)をテーマに、自分でリブランディング(ブランドのイメージを変えてそのブランドをもっとよくするってこと!)する企業を決めてその戦略についてプレゼンテーションをするってものだったんだけど、その課題の説明のときに教授が例に挙げたのが、BURBERRYだったの。

 

 

I can be blabbering about that forever but I’ll stop and talk about the Burberry brand. What I am going to talk about is what I learned at my class in college and I thought it was really interesting. I studied about a rebranding strategy(to improve or change the brand image) and I had to give a presentation on my rebranding strategy for the company/brand I chose, and when we were doing that exercise, my professor explained what the rebranding strategy is like, by telling us about Burberry’s rebranding.

 

 

Burberryって1856年に創業されたとても歴史のある老舗ハイブランドなわけなんだけど、

実はBurberryって一回ものすごくブランドイメージが悪くなってハイブランドとして破綻しかけていたの。

ちなみに、その当時の広告はこんな感じ。

 

Burberry was established in 1856, and is still one of the popular high brands in this era, but did you know that Burberry once had to undergo a rebranding? First I want you to look at the ads from 1980s.

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(advertisingarchives.co.uk)

 

 

ちょっと言っちゃなんだけど、ださいよね〜!(笑)

年齢層ターゲットが上すぎるし(まあハイブランドで値段が値段だからそうなったのかもしれないけど)、着てる人もぱっとしないし、広告のくせに全く目を引かない。

 

この広告のせいもあるけど、それ以上にBurberryのブランドイメージをぶっ壊してきたのは、

 

Hooligans(不良少年)。

 

彼らがなぜかBurberryのチェック柄のキャップとかTシャツとかを気に入っちゃって、着るようになって、ブランドイメージががた落ち。

 

 

I shouldn’t be saying this out loud, but it’s sooo cheesy!! I don’t like it at all. Not fashionable, not luxurious. Not only the ads were in the way of Burberry’s brand image, but also the plaid cap and T shirts were worn by hooligans. Nobody really knows why, but Burberry became so popular among the hooligans, which really devalued the image of Burberry as a high-fashion brand.

 

 

そこでBurberryが打ち出したリブランディング戦略は、広告のイメージでブランドイメージ回復をはかるというもの。

 

で、その広告がこちら。

 

Therefore Burberry really needed a rebranding strategy. Take a look at some of the ads they revealed after rebranding!

bwgreyscale.com2 bwgreyscale.com fanpop.com fashionavecpassion.com

 

(bwgreyscale.com, fashionavecpassion.com, fanpop.com)

 

当時(今もだけど)の売れっ子トップスーパーモデル、Kate Mossをキャンペーンモデルに起用して、ハイブランドの風格を出したの!

そして、なるべく不良少年たちのお気に入りだったBurberryチェックをごり押しするのを辞めたの。

ものすごいブランドのイメージをハイソでファッショナブルなものに変えたのが、この広告だったわけです。

 

They used Kate Moss, the top TOP super model and built up the luxurious image. They also temporarily stopped using the Burberry plaid which the Hooligans loved. This ad with Kate Moss changed, flipped over the bad image that Burberry had, and made it into a luxury high fashion brand like it used to be.

 

そのあとはemma watsonとかも起用して注目を浴びた。

 

They also used Emma Watson afterwards which gained lots of attention.

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(stylefrizz.com, posh24.com)

 

ブランドにとって、キャンペーン広告っていうのは本当にそのブランドの「顔」であり、「イメージ」であるわけだから、お金をかけてロケーションやモデルにこだわるのは当たり前のことなんだよね。

 

りさはブランドのキャンペーン広告を見るのが趣味だから(笑)、みんなにも広告の面白さを少し紹介したいなと思って今回はBurberryを例に挙げて語ってみました。

 

長々とおつきあいいただいてありがとう〜!

みんなも是非ブランドのキャンペーン、チェックしてみてね♡

 

 

Campaign ads are the face of the brand, and also carry the brand image so it’s understandable that the brands spend lots of money on the location and models. One of my hobby is to look at campaign ads so I wanted to introduce this story to you all to tell you how fun campaign ads are! Thank you for reading all the way down to here and try checking out the campaign ads for your favorite brands! <3

 

 

 

 

Thanks for reading!

 

Love,

 

Lisa

 

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