トップブランドに学ぶ・モデル細すぎ問題。#EMBRACEYOURSELF
Posted on(http://www.blogcdn.com/lifestyle.aol.co.uk/media/2012/03/modelpa-1330703969.jpg)
Hey babes!
お久しぶりの更新になってしまい申し訳ない。。。
4月1日から社会人としての生活が始まって、1週間必死に生きてみた。ら、意外と社会人ってきついけど楽しいんだな〜と新発見。
まあ、りさの会社員生活なんて聞いても面白くないので(笑)、今日はモデル細すぎ問題についてちらっとお話。
I’m so sorry it has been so long since I updated my blog. My first week as a full-time worker just finished and I’m so relieved! But anyways, my life at work isn’t really important here so let’s start with my real topic of the day – “thin models issue”.
というのも、モデルが細すぎっていうのは結構前々から問題になっていて少しずつ法の改正があったりとか意識の変化でモデル細すぎ問題が薄れてきてるのかと思っていた矢先に、ハイブランドのGUCCIのキャンペーン広告がイギリスで禁止されたという記事を発見したから。是非ブログで取り上げてみようと!
昔の欧米文化として、コルセットを締めてウエストをいかに細く絞るかっていうのが美とされてきたり、太ってる人より細い人のほうが美しいみたいなメディアによる私たちの「美の定義」の植え付けっていうのがあって・・・やっぱり細いほうがかっこいいし、洋服似合うし、みたいなのってやっぱりみんな絶対どこかで思ってしまうもの。それは私たちが偏見を持ってるとかそういう表層的なことじゃなくて、社会的なインフルエンスを受けて、仕方ないって、りさは思ってる。
Models being thin has been a problem these past 10-20 years, and many brands and the government have been coping with this problem. But the reason why I thought I’d write a blog about this issue was because I read an article saying that Gucci’s 2016 Cruise Collection’s campaign ads were banned in the UK for featuring unhealthily skinny model. It is for a fact that especially in the Western countries, there is a culture of women trying to tie their waist with a corset to make it look super duper thin and that was considered to be beautiful. Until this day, media depict beauty in a stereotypical way, expressing that beauty is in thinness. Which I think is very wrong, but I guess we all think so in some ways and it’s not something we can battle because it’s about our unconscious influence by the media and we can’t resist to be influenced by them unless we be really really REALLY careful.
以前はラルフローレンの広告でやせすぎ問題も起きて。
これは結局欧米では公開禁止になったけど、日本のラルフローレンでは使われて話題に。
この写真は、写真を加工してモデルをスレンダーに見せる修正を行ったってラルフローレン側は認めていて。
For example, Ralph Lauren’s ad was once banned in the states because this model looked too skinny and it had a potential risk to promote wrong and unhealthy beauty standards to children and young girls. ( The interesting this is that they still used this photo in Japan after they admitted that they photoshopped this model to make her look super skinny)
ただ、それってやっぱりおかしいんじゃないか?っていう考え方を、人間ってちゃんと思いつくほどには頭がいい。だから、2006年にはBMIが18ないとショーに出演させないという法案がスペインで通ったり。みんなの意識を変えよう、メディアの美の定義を少しずつ変えていこう、っていう意識は生まれてきてるんだよね。
だがしかし。
今回Gucciで問題になった広告はこれ。
There is still hope in us. We do have an awareness that the way we think beauty is is wrong, so in 2006 Madrid banned models with BMI under 18 from the runway. So there is this kind of a movement that express we have to change the way we think about beauty…. HOWEVER. This is the photo of GUCCI 2016 Cruise Collection.
(http://www.huffingtonpost.com/entry/gucci-ad-banned-model-too-thin_us_57067b72e4b053766188dea5)
この広告では、このモデルの体の薄さ・目の下のクマのようなメイクが不健康に見えすぎる!!ということで、イギリスで禁止になった。
言われてみれば、かなり細いし、最近こういうメイクが流行ってるとはいえ、ちょっとこのモデルにやると不健康推進学会みたいな感じ。
In this ad, the model’s waist looked too skinny and the eye makeup that looks like a dark circle made her look like an almost dead skinny person…… and was considered to be a bad influence so got banned in the UK.
ラルフローレンにせよ、Gucciにせよ、大きなブランドがメディアの発信する「美」の定義を信じ切ってどんどん消費者である若い女の子や男の子に「細いほうがいい」っていうアイディアをどんどん浸透させていってしまう恐怖感を感じる。
細いことは、決して悪いことではないよ。私自身、正直な話をすると、BMI18に満たないです。りさの場合は、本当に体質でどんだけ食べても胃下垂だからすぐ胃が膨らんで、出て、すっきりなくなってしまうだけで、ダイエットもしたことなければ食事制限もしないし、お菓子も炭水化物も大好きだけど。自分がそんな体型だから、細いことを悪くいうつもりはない。だけど、そろそろ本当に「美しさ」ってものの定義や考え方を一新したほうがいいと強く思ってる。
だからこそ、りさは最近欧米で大人気のリアリティーショー一家「カーダシアン」が大好き。
Ralph Lauren, Gucci, any other big brands have so much power to influence people. That is why I feel terrified that when these brands truly believe in the wrongful definition of beauty that the media has been creating, they can really penetrate this definition of beauty to the young generation through campaigns and advertisements.
To be honest, I’m super skinny. I don’t even have BMI 18, so that means even if i were a model I wouldn’t be able to walk down the runway. But in my defense, I eat so much but I just never gain weight… so I never tried to look like this on purpose. Plus, I’m not trying to say that being skinny is wrong and ugly. I just truly believe that we have to change the definition of beauty and stop the media from promoting this one-sided narrowly defined beauty. That’s why I love the Kardashians! They accept their body and embrace the way they look. I don’t think they’re skinny at all, but so what? They’re so beautiful and proud of themselves. Their attitude is what every girl should have!
左のKourtney、真ん中のKhloe、右のKim。
みんな自分のボディーフィギュアに自信も持っていて、「太ってるんじゃない。カーヴィーなだけよ。」っていう態度が本当に女の子をもっともっと変えていってほしい!
こういうこというと、「でもファッションとかビューティーは結局美しさの定義がないと成立しない。」とか、「確かに細くても細くなくても自分に自信があればいいと思うけど、それとビジネスは別。モデルが細くないと服は売れない」とか、「アートなんだから細いほうが美しいんだよ」とかさ。いう人がいるんですよねー。
まず、そもそも、そういう風に思っちゃってるってことはその人メディアに影響されまくってて超ダサい。ていうか、「モデルが細くないと売れない服」を作るブランドも力不足。「細さがアートなんだから」とかいう人はもう・・・自分で考えて。何が問題なのか。って、呆れるレベル。
でも、最近はやっぱりカーダシアンもそうだし、ジジ・ハディッドとか、少し丸みのある健康体型のスーパーモデルも活躍し始めてきていて、少しずつ変わろうとしてるのかな・・・という思いもあります。
When I talk about the diversity of beauty, some people say stuff like “But there needs to be a definition of beauty in fashion/beauty industry”, or like ” yeah I think that’s true, but still if we’re talking about business, models need to be skinny to sell clothes”, or something like “Skinny is art. Art is beaufiful. End of discussion.”………………… Ok firstly, those people who say things like this are deeply influenced by the media and that’s very lame and sad. Secondly, the fact that models have to be skinny to ell clothes is already WRONG and i’m saying that we need to change that logic! So saying that skinny models are the only ones who can sell clothes is just dumb and old. Lastly, skinny is art, art is beautiful……… I got nothin to say to you bye.
これからの時代、美の定義がもっと多様になるように。
これからもブログで色々と発信していきます!
I just hope that models that have curves like Gigi Hadid and starts like the Kardashians will influence young generation in a good way, in order to create diversity in the definition of beauty. I’ll try my best to influence you guys through my blog so stay tuned!
Thanks for reading!
love,
Lisa
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